A 2024-es Ciszterfeszt Pécsett

Nem sokkal a 2024/25-ös tanév megkezdése után, szeptember 27-én megrendezésre került, a nemrégiben kialakított ciszter iskolák találkozója a Ciszterfeszt.  Wiand Zsuzsanna és Tóth Levente 12.C osztályos tanulóink beszámolóját olvashatják.

Nem sokkal a 2024/25-ös tanév megkezdése után, szeptember 27-én megrendezésre került, a nemrégiben kialakított ciszter iskolák találkozója a Ciszterfeszt. Találkozó színhelyét idén pécsi testvéreink biztosították. Már a vonat úton is kibontakozott a jó kedvünk, egy pozitív boldog hangulat kísérte utunkat, ehhez hozzájárult az is, hogy mind a budai mind az egri ciszteresekkel együtt utazhatunk. Pécsen leszállva már egy élő zenés fogadtatásban részesültünk. A leszállást követően a vasútállomásról egy kis túrára indultunk szálláshelyeink felé. A lányok a lánykollégiumban kaptak szállást a fiúk pedig a Nagy Lajos Kollégiumban.
A cuccokat lepakolva egy kis logisztikai munka következett, kaptunk ciszterfesztes pólót, karkötőt és egy iskolaújságot is. Itt már mindenki érezte, hogy ideje lenne enni valamit, de természetesen vendéglátóink erről is gondoskodtak. Az ebéd kifejezetten finom volt és jól esett mindenkinek. Az ebéd után misére invitáltak bennünket, amire mindenki szívesen ment. Főleg, amikor megláttuk a pécsi székesegyház neoromán főhajóját.
Mi már ezt is káprázattal néztük az a szép, monumentális építményt azonban nemcsak ez volt magával ragadó, hanem a mise is. A hívek és a kántor éneke az egész templomot átjárta.
Azt hinné az ember, hogy kifogytak a programokból, de nem, még csak most kezdődtek a jobbnál jobbak. Délután fél ötkor elkezdődött a Nagy Lajos Gimnázium dísztermében az iskolák bemutatkozása. Itt jobbnál jobb filmeket láthattunk, azonban megjegyzendő, hogy a mi iskolánk sem törpült el a többiek mellett, mert ami előadásunk is nagyon jóra sikerült és büszkék voltunk, hogy fehérváriak vagyunk. A bemutatás után felléptek az iskolák. Itt is láthattunk nagyon szép néptáncokat, énekeket és egyéb más produkciókat is, például zsonglőrködést. Tőlünk iskolánk énekkara lépett fel Radics Éva tanárnő vezénylésével. A közönség vastapssal ünnepelte az iskolákat. Az egyéni bemutatók után a táncház keretein belül, több néptáncot is gyakorolhattunk, volt moldvai is ami nekünk kimondottan tetszett.
Ezután a hosszú nap után visszatértünk a kollégiumi szobákba, ami nagyon rendben tartott volt. Az emeletes ágyak rossz hírük ellenére nagyon kényelmesnek bizonyultak és kipihenhettük a nap fáradalmait. Persze az este volt szobán belül kis élménybeszámoló, kis beszélgetés és pletykálás is de időbe elaludtunk mivel ez egy hosszú és eseménydús nap volt.
Másnap frissen és üdén felkelve már reggeli várt bennünket.
A kollégium melletti dzsámiban összegyűltünk egy zenés imádságra és közben meghallgathattuk Felföldi László megyéspüspök atya lelkünket megérintő szavait.
Egy kis történelmi áttekintést is kaphattunk Pécs városáról egy történész szemszögéből. Ezután mentünk is a nap fő programjára a városismereti versenyre. Ez egy nagyon interaktív verseny volt és a rossz idő az eső ellenére is nagyon tudtuk élvezni. Ugyanis megismerhettük Pécs történelmi belvárosát, diák rövidítéseket az iskolába menet és még egyéb más kulturális építményeket is csodálhatunk.
A városismereti verseny eredményének kihirdetése után szobáinkba mentünk, ahol összepakoltunk és lassacskán, de biztosan hazafele vettük az irányt. Pécsi testvéreink egészen a vasútig kísérték bennünket, ahol a jókedv sem maradt el, ugyanis várakozás közben volt zongorajáték, éneklés és egy kis tánc is. Sok élménnyel és fájó szívvel búcsúztunk el a pécsiektől, és indultunk hazafelé a vonattal.
Összesítve egy nagyon sokszínű programban lehetett részünk, ami nagyon jó volt, ezt innen messzebbről is szeretnénk megköszönni a házigazdáknak. Köszönjük szépen.