Nyertünk
COMENIUS: Nyertünk!
Iskolánk az idei tanév szeptemberétől egy Comenius projektben vesz részt, ahol más európai iskolákkal összefogva és egyenrangú partnerként együttműködve fáradozunk azon, hogy a közösen kidolgozott projekt eredményesen valósuljon meg, és a célul kitűzött projektterméket megvalósíthassuk. A projekt során a partnerek a virtuális térben tartják a kapcsolatot, ezen kívül időnként személyesen is találkoznak, ezen keresztül pedig lehetőségük nyílik jobban megismerni egymás kultúráját és szokásait.
A Comenius iskolai együttműködések két fajtája létezik: kétoldalú és többoldalú – mi ez utóbbit választottuk, amikor a Bréma melletti Cloppenburg egyházi gimnáziumából érkező felkérésére igent mondtunk, és az együtt munkálkodást elkezdtük. Júliusban a pályázati nyertesek listáján nagy örömmel olvastuk a Ciszterci Szent István nevét.
Partnereink lesznek még a horvátországi Rijeka/Fiume, a csehországi Trebic, a spanyol Trujillo, valamint a lengyelországi Skierniewice egyházi gimnáziumai.
Témánk az 1985-1995 közötti időszak, ennek az évtizednek a minél alaposabb feltérképezése során egy közös szótár összeállítása és egy közös színpadi bemutató, showműsor létrehozása a célunk. A projektünk címe a mindenki számára egyformán érthető fantázianév: Retropolis.
Erneut ein Comenius-Projekt für das ULF
Das erfolgreiche alte Comenius-Projekt mit dem Titel „Brillen putzen" wurde im März abgeschlossen, nun darf sich das Gymnasium Liebfrauenschule schon über die Zusage über ein neues Projekt freuen. Sein Titel lautet "Retropolis".
Nach Abschluss des Bewerbungsverfahrens erhielt die Schule nun die Bewilligung für das neue Projekt mit einer überaus guten Bewertungszahl von 89 von 100 möglichen Punkten. Im Zuge dieses Projekts sollen die beteiligten Projektschulen aus dem europäischen Ausland die Wendezeit zwischen 1985 und 1995 Revue passieren lassen und dabei die Gemeinsamkeiten der jüngeren Geschichte nachzuvollziehen und sich bewusst zu machen. „Insbesondere soll dabei auch der persönliche Blickwinkel in den Vordergrund gestellt werden und weniger eine Sichtweise auf Europa als Währungs- und Wirtschaftsunion, so wie es in den jüngsten Tagen en vouge ist", so der Koordinator des Projekts, der stellvertretende Schulleiter Christoph Grunewald.
An dem Projekt nehmen neben der koordinierenden Schule aus Cloppenburg eine Schule aus Polen (Gimnazjum im. ks. St. Konarskiego in Skierniewice), aus Tschechien (Katolicke gymnazium in Trebitsch), aus Spanien (Colegio Sagragdo Corzón de Jesús in Trujillo) und neu aus Ungarn (Ciszterci Szent Istvan Gimnazium in Székesfehérvár) und Kroatien (Salezijanska klasicna gimnazija in Rijeka) teil.
Das durch die Europäische Kommission geförderte Projekt beginnt nach den Sommerferien und ist auf zwei Jahre bis Sommer 2014 angelegt. Dann werden federführend Ulrike Hachmöller sowie Elisabeth Olberding und Joachim Ferneding das Projekt leiten, da Christoph Grunewald als Schulleiter an das Missionsgymnasium Bardel wechselt.
A német partneriskola honlapjáról:
Comenius - Partnerskie Projekty Szkół
Projekt "Retropolis"
Projekt realizowany jest w Gimnazjum im. Ks. St. Konarskiego w Skierniewicach
w okresie od 01. 09. 2012 r. do 31. 07. 2014 r.
Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej.
Głównym celem projektu jest poznanie i zrozumienie podobieństw i różnic najnowszej historii, które dokonały się na przełomie lat 1985 - 1995 w krajach zaangażowanych w realizację projektu. Założeniem projektu jest przedstawienie przez jego uczestników własnego punktu widzenia na temat zmian, które dokonały się na przełomie tego okresu i odejście od stereotypowego postrzegania Europy jako unii walutowej i gospodarczej.
Projekt przewiduje wymianę uczniów i nauczycieli z sześciu szkół partnerskich.
Partnerami Gimnazjum im. Ks. St. Konarskiego są:
Liebfrauenschule Cloppenburg - Niemcy
Katolicke Gymnazium in Trebitsch - Czechy
Colegio Sagragdo Corzón de Jesús in Trujillo - Hiszpania
Ciszterci Szent Istvan Gimnazium in Székesfehérvár - Węgry
Salezijanska Klasicna Gimnazija in Rijeka - Chorwacja
Językami wiodącymi projektu są język niemiecki i angielski.
Projekt skierowany jest do uczniów gimnazjum.
Udział w projekcie jest bezpłatny.
Koordynator projektu - Beata Januszkiewicz - nauczyciel języka niemieckiego.
A lengyel partner honlapjáról:
COMENIUS: ISKUSTVO KNINSKOG ZATVORA – 1991. (don Mirko Barbarić)
Prigodom redovitog predavanje za roditelje, u četvrtak 29. studenog 2012., predstavljen je tijek projekta Comenius – „Retropolis“ koji će kroz dvije godine provoditi u našoj školi. Projekt su predstavile voditeljice Andrea Lerga Mičetić, prof., i s. Veronika Popić, prof. Sadržaj Comenius projekta odnosi se na vremensko razdoblje od 1985. do 1995. te će se promatrati na više razina, kroz cijeli nastavni program odnosno predmete – korelacijom. Svjesni smo da je ispravno definiranje navedenog vremenskog razdoblja u našoj Domovini, njegova prezentacija, od velike važnosti, budući da su u njemu korijeni suvremene, samostalne države Hrvatske. U tom pogledu, projekt ima veliku važnost za našu školsku zajednicu, u koju uključujemo i roditelje i djelatnike i sve one s kojima ćemo tijekom projekta surađivati.
Među ostalim, cilj prve godine projekta jesu i prikupljanje svjedočanstava suvremenih svjedoka. U tom pogledu, projekt smo započeli uz dan Žrtve grada Vukovara, 18. 11., te smo u školu pozvali svjedoke obrane grada, i uz dokumentarni film održali „sat povijesti“. Dana 29. studenog nastavili smo s takvom praksom te krenuli prema jugu - prema Kninu. Jedan od suvremenih svjedoka teških događaja vezanih uz sam početak rata djelatnik je naše škole don Mirko Barbarić, SDB. On je zajedno s don Franjom Halužanom bio zarobljen od pobunjenih Srba te boravio u kninskom zatvoru u periodu od 27. rujna do 29. listopada 1991. (33 noći). Njegovo svjedočanstvo oblikovano je u knjigu, čije je 2. izdanje izišlo 2004. godine. U njezinom predgovoru progovara biskup šibenski Ante Ivas sljedećim riječima:„Knjiga Pozdrav iz Knina, 10. 10. 1991.svjedočanstvo je da i u mraku zla, što ga autor ove knjige doživljava u kninskoj tamnici, može opstati i preživjeti svjetlo istine i da usprkos mukama i fizičkom sužanjstvu, čovjeka ništa ne može slomiti, jer je duh jači od nasilja.“ Don Mirko je u svom svjedočanstvu o tijeku svoga zarobljavanja spomenuo i ključne godine koje su dovele do osamostaljenja Hrvatske države te naveo problem „bolesne kolektivne svijesti“ – mržnje koju je iskusio od svojih progonitelja tijekom sužanjstva u kninskom zatvoru. Također, naveo je snagu vjere i nade koja je zatvorenicima, i njemu samom, davala svjetlo i smisao iznimno teških tjelesnih i duševnih trpljenja. Na kraju svjedočanstva pročitano je pismo don Mirka „Kninskim mučiteljima“ iz 1999. godine. Ravnatelj škole, don Niko Tunjić, na koncu se zahvalio svima koji su sudjelovali u „satu svjedočke povijesti“.
s. Veronika
A horvát partner honlapjáról: